• Monday, 13 April 2015

    Music as a USP

    Rediscovering the number 1 tune in reason in radio: After having discovered story telling as a strong way of differentiating radio from other media, now music is celebrating its come-back in the attention of radio professionals.

  • Wednesday, 22 October 2014

    What the BBC says about Vice News

    The editor of BBC Radio 1's Newsbeat has admitted the corporation is playing “catch-up” with Vice News and that she is “shackled” by in-house technology that can take up to five hours to upload a video.

  • Monday, 29 July 2013

    Bauer Media buys Absolute Radio for £22m

    Bauer Media UK has agreed with Times of India to acquire the Absolute Radio business, subject to regulatory clearance for around £22m.

  • Friday, 26 July 2013

    iHeartRadio adds on-demand talk programming

    iHeartRadio hearts talk: The Clear Channel-owned online radio platform is adding podcasts, talk radio shows and direct contributions from listeners to its program.

  • Monday, 29 April 2013

    Why does music make us feel so good?

    No one knows why music has such a potent effect on our emotions. But thanks to some recent studies we have a few intriguing clues.

  • Monday, 25 February 2013

    Bauer Media Group buys Rádio Expres

    The Bauer Media Group expands its international radio portfolio and takes over Rádio Expres in Slovakia. With a reach of more than 1.5 million listeners per week Rádio Expres has a market share of 20% and has been the unchallenged market leader since 2005.

  • Thursday, 7 February 2013

    Rajar Q4 2012 in a nutshell

    Absolute Radio finally successful. BBC Radio 1 under pressure. BBC Radio 2 the big winner in rajar Q4 2012.

    The Rajar numbers of the 4th quarter 2012 at a glance - brought to you by Brand Support!

  • Tuesday, 2 October 2012

    What Bruce Springsteen Can Teach You About Building a Brand That Lasts

    It happens to all marketers. They hit a moment when something dramatic and unexpected, or, more often than not, banal, affects their company's position in the marketplace, and they don't know how to react. Often, they flounder in place, desperately trying to work out their brand's next move.

  • Wednesday, 26 September 2012

    Disney übernimmt den deutschen Spartensender Das Vierte

    Das hat der internationale Medienkonzern am Dienstagvormittag bekanntgegeben. Ziel der Übernahme ist es, Disneys Fernsehgeschäft in Deutschland auszubauen. Bislang bietet Disney Programme im Bezahlfernsehen an und ist an frei empfangbaren Sendern wie Super RTL und RTL II beteiligt.

  • Tuesday, 18 September 2012

    Konkurrenz für Lokalsender und Verlage?

    ProSiebenSat.1 plant, in das Geschäft mit dezentraler Werbung einzusteigen. Das bedeutet, dass es im national verbreiteten TV regional spezialisierte Spots gibt. Dies berichtet die "Süddeutsche Zeitung" (Ausgabe vom 18.09.12).

  • Monday, 30 July 2012

    Sendervielfalt tangiert das Fernsehverhalten kaum

    Fernsehzuschauer decken mit sechs Kanälen 80% ihrer TV-Nutzung. Das ist eines der Ergebnisse der "Relevant Set – Studie 2012", die die ProSiebenSat.1 Media AG veröffentlicht hat.

  • Friday, 20 July 2012

    Old Albums Surpass New in Sales

    In the two decades since Nielsen Soundscan started to keep track of U.S. album sales in 1991, the company has seen the industry fold in half, digital sales catch up to physical, and vinyl mount a resurgence. But until last week, they'd never seen old records outsell new ones.

  • Tuesday, 17 July 2012

    MA Facts 2012

    Infos zur Methodenbeschreibung, der Stichprobe, den Instituten und ausgewählte Gesamtresultate.

  • Thursday, 12 July 2012

    TV-Werbemarkt: So lief das erste Halbjahr

    Das Fernsehen konnte im ersten Halbjahr vom positiven Werbemarkt profitieren. Die Unternehmen haben zwischen ein und zwei Prozent mehr Geld für TV-Werbung ausgegeben. Das berichtet W&V unter Berufung auf Zahlen des Marktforschungsinstituts Ebiquity in seiner am Donnerstag erscheinenden Ausgabe.

  • Tuesday, 10 July 2012

    Media-Analyse: Radioreichweiten steigen in allen Zielgruppen

    Eine Woche vor der Veröffentlichung der Media-Analyse gibt es bereits erste Eckdaten zur aktu­el­len Radionutzung in Deutschland. Daraus resul­tiert, dass immer mehr Menschen Radio hören und auch die Reichweite in der jun­gen Zielgruppe wei­ter steigt.

  • Tuesday, 5 June 2012

    New campaign for Rádio Expres

    Our friends of Rádio Expres have presented their latest campaign. Be one of the first to see the new posters…

  • Thursday, 24 May 2012

    Tape.tv will mit 5 Millionen Euro wachsen

    Tape.tv, das Streamingportal für Musikvideos, sammelt fünf Millionen Euro ein, um das Unternehmen international auszubauen und in neue Technologien investieren zu können. "Mehrere kleine Minderheitsbeteiligungen" gehen an DCM (Unternehmen von StudiVZ-Mitgründer Dario Suter), Christoph Maire (u.a. Plazes, txtr), Atlantic Capital Partners und den VC Fonds Kreativwirtschaft Berlin.

  • Wednesday, 2 May 2012

    Broadcast Symposium in Berlin hebt Radio-Konferenzen inhaltlich auf ein neues Niveau

    Über 200 Teilnehmer beim Symposium von bci, Brand Support und Foster Kent. Wenn Nachrichten schon mal als „polytraumatisierender Break zu Beginn der Stunde“ bezeichnet werden und die Hörer „das Recht haben, sich nicht für uns zu interessieren“ – dann ...

  • Tuesday, 24 April 2012

    SRG will sein englisches Angebot ‚World Radio Switzerland‘ einstellen

    The Swiss Broadcating Corporation is considering shutting down WRS, its English-speaking radio. It would be a grave mistake writes François Nordmann in influential Swiss newspaper Le Temps. “No other language has ever been spoken by so many people in so many places. A billion and a half people communicate in English on five continents.

  • Wednesday, 7 March 2012

    102.2 Gradski − Erfolgreicher Start in Belgrad

    Belgrad hat eine neue Radiostation: 102.2 Gradski. Voikan und Natasha, die beiden Morgenmoderatoren starteten die Morgensendung mit einer Mischung aus Comedy, guter Laune und einem perfekten Musikmix für die serbische Hauptstadt.

  • Tuesday, 21 February 2012

    Rating disaster for AC formats in the US − Alert for European AC?

    The latest Arbitron Ratings from January 2012 are out. PDs from AC stations in major cities in the US are facing massive drops in the ratings after X-Mas season. Does the AC crisis affect the European markets as well? We think yes!!! Have a look.

  • Monday, 13 February 2012

    Relaunch von World Radio Switzerland erfolgreich

    World Radio Switzerland (WRS) ist ein Nachrichtenprogramm für die in der Schweiz lebende englischsprachige Bevölkerung mit Sitz in Genf. Im Sommer 2011 hatte WRS Brand Support damit beauftragt ein Musikprogramm zu kreieren, das den Ansprüchen eines wortaffinen Publikums gerecht wird. Der Erfolg dieser Maßnahme ließ nicht lange auf sich warten.

  • Thursday, 18 August 2011

    "Künstliche Sachen gehen gar nicht"

    Interview mit Arno Müller von 104.6 RTL in der aktuellen w&v.

  • Thursday, 4 August 2011

    Lockere Sprüche reichen nicht mehr

    Für einen Artikel im Radio-Special der aktuellen Ausgabe der w&v (Nr. 30/2011) wurde Brand Support Senior Partner Christoph Pöschl interviewt.

  • Wednesday, 27 July 2011

    Lokalrundfunktage − Top 10 Criticisms of Morning Shows

    A few weeks ago, our CEO Christoph Pöschl was part of a radio panel at the Lokalrundfunktage conference in Nürnberg. The panel was called "Success through word content and personality − programme strategies for gaining listeners" and was very well-received.

  • Tuesday, 14 June 2011

    '80er Musik Quiz' − Hilfreiche App

    Die iPhone App ‘Die 80er − Wie gut kennst du die Kult Stars?’ ist ein prima Tool, um die 80er Kompetenz der Moderatoren und Redakteure zu testen. Auch für einen kurzen Spiele-Break in der eigenen 80er Show ist diese App durchaus verwendbar. Man kann zwischen 5, 8 und 12 Fragen pro Spiel wählen. Sicher sind auch einige nicht ganz formataffine Songs dabei − einfach ausprobieren, interessant ist es allemal.

  • Wednesday, 8 June 2011

    Facebook Tips for Entertainment Brands from Mashable

    Mashable published an interesting article with marketing tips for the Facebook pages of entertainment brands. We think this is quite relevant, not only for music artists or actors, but also for radio stations, so we are posting a summary and some excerpts here.

  • Tuesday, 12 April 2011

    Brand Support Focus Group Varianten

    Nach wie vor ist die Morning Show die wichtigste Sendung eines Radioprogramms. Doch bei vielen Radiosendern ist die Morning Show in der Krise, da sich die Anforderungen der Hörer verändert und die Sender nur unzureichend auf diese Veränderungen reagiert haben.

  • Friday, 25 March 2011

    Radiodays Europe 2011 − More of Everything

    More than 650 participants from 45 countries and 27 sessions – the Radiodays Europe in Copenhagen 2011 were really a huge event. It is great that just a couple of years after the ‘death’ of the NAB Europe the interest in a European conference for radio is so high. Congratulations to the organizers, who selected an excellent venue for the conference.

  • Tuesday, 22 March 2011

    Marken übersehen Musik als Marketinginstrument

    Marken nutzen die Emotionalität von Musik nicht ausreichend für ihre Marketingaktivitäten. So lautet das Ergebnis einer Studie zum Thema ‚Musik & Marken‘ der Musikberatungsfirma Brand Support aus Schwaig bei Nürnberg. Obwohl Musik im Leben fast aller befragten Menschen (90%) eine zentrale Rolle spielt, können 80 Prozent der 500 Befragten im Alter zwischen 14 und 59 Jahren keine Marke nennen, die sie spontan mit dem Thema Musik assoziieren.

  • Thursday, 17 March 2011

    Coca-Cola − Deutschlands Musikmarke Nummer 1

    Coca-Cola nutzt Musik besser als alle anderen Marken zur Emotionalisierung seines Brands. Die Verknüpfung von Musikemotion und Marke ist Coca-Cola am besten gelungen. Dies geht aus der aktuellen Studie ‚Musik & Marken‘ der Musikberatungsfirma Brand Support aus Schwaig bei Nürnberg hervor.

  • Tuesday, 15 March 2011

    Der Sound der 80er könnte dem Digitalradio Flügel verleihen

    Am 1. August fällt der Startschuss für Digitalradio in Deutschland. Die beteiligten Sendergruppen beschäftigen sich derzeit intensiv mit den zukünftigen Programmkonzepten. Ob das Digitalradio ein Fluch oder ein Segen für die deutsche Radiolandschaft wird, bleibt allerdings abzuwarten. Eines ist jedoch sicher: Digitalradio wird die Angebotsvielfalt für den Hörer steigern. Die Frage ist nur, ob die ausgedachten Inhalte auch tragen.

  • Monday, 21 February 2011

    ‘Za náš tím’ − The Rádio Expres Hockey Supporter Song

    Ice Hockey is presumably the most popular sport in Slovakia. Rádio Expres has now created their own supporter song for the national team. For this song Rádio Expres teamed up with AMO, two talented, young Slovak rappers. The chorus is based upon ‘Drzim ti miesto’ by Slovak Rock band Team, a very popular shout-along in Slovakia.

  • Monday, 07 February 2011

    Morning Show EKG − Research Tool zur Optimierung der Morgensendung

    ‚Zu viel Gequatsche‘, ‚interessante Info‘, ‚toller Song‘, ‚zu viel Eigenwerbung‘, ‚tolle Programmidee‘ – das sind typische Gedanken von Hörern, während sie eine Morgensendung verfolgen. Im normalen Leben ist es Programmmachern nicht vergönnt, live mitzuerleben wie die Hörer die eigene Morning Show hören und was sie im Augenblick des Hörens darüber denken.

  • Monday, 31 January 2011

    Congratulations, Antena Zagreb and Narodni Radio!

    Our clients Antena Zagreb and Narodni Radio have been honored with the Superbrand Award 2010 in Croatia. This international award is given by an independent jury of brand experts every year to the outstanding brands in their business sector. Narodni Radio, the #1 radio station in Croatia, has received the award already several times before.

Contact

Christoph Pöschl

Brand Support-General Manager

fon +49-911-9535-100

fax: +49-911-9535-109

skype: tbsc,poeschl